BKT 2012 - Babetta Kékes Túra egy Tigris szemével...

2012.05.25. 17:40 :: tiger1342

BKT2012.jpg
2012.05.19-20 történelmi 2 nap volt az Index Babetta Love fórum tagjainak körében. Ekkor történt ugyanis, hogy 10+2 elszánt Babettás nekiindult meghódítani az ország legmagasabb pontját, a Kékestetőt! A "13. harcos" pappferi, aki előttünk megtette ezt az utat, sajnos csak az alaptáborig tudott minket kísérni, és mivel a halmozott időbeli csúszások miatt a Csúcstámadást másnapra halasztottuk, csak lélekben volt velünk azon a vasárnap reggelen...

Képekben már megnézhette mindenki A TÚRÁT (igen, így csupa nagybetűvel), de itt az ideje, hogy én is leírjam a saját kis élménybeszámolómat. :)

Eljött hát ennek is az ideje... A fórumon egyre csak gyűltek a nevek, és minél közelebbi volt az időpont, annál inkább éreztem: ezt nem szabad kihagyni! Szerencsére magánéleti esemény sem húzta keresztbe a számításokat, így feliratkoztam a listára. A túra pikantériája, hogy 4 év után mostanában lett kész a motorom (MZ TS250/1), így 3 hete elő se vettem a Babettámat. (Becsületes neve: Babetta 210 SR = Sárga Rettenet) Fogalmam sem volt róla, hogy működik-e, de mivel az előző 2 évet becsülettel végigpöfögte, bíztam benne, hogy most sem hagy majd cserben. A felkészítés abból állt, hogy a régóta halogatott, lényegében kozmetikai dolgokat megcsináltam rajta: felkerültek a sárvédő toldatok, gyártottam egy lemezfület a sárvédő számára, mert a 3 rögzítési pontból csak 2 tartotta, és lifegett. Felraktam a kürt nyomógombját és a kürtöt is, de sajnos csak szép, de még nem jó: áramot kap, de nem működik. Azt hiszem a gyertyakábelt is kicseréltem, meg a karburátor rögzítő tőcsavarokat. Az indulás előtti napon a motor még kerék nélkül állt a műhelyben. Pénteken munka után beraktam a kereket, felcipeltem a pincéből, és felraktam a tankot. Elég sokadik rúgásra indult Csipkerózsika-álmából a gépezet, de utána a szokásos óramű pontossággal ment... :) Elgurultam felfújni a kerekeket, ellenőriztem a tankban a benzint és lelakatoltam a másnapi indulásra.

Szombat reggel korán kelés, kv, szendvics-készítés, becuccolás a Mazdába. Párom volt a csomagszállító, operatőr, sőt még túra sütit is készített, ami később igen népszerűnek bizonyult. :) (...És mentett meg bennünket az éhhaláltól. :D )
Fél 9-re értünk miko? rezidenciájára, pár perc múlva megérkezett TiborGo szaktárs is.

mikonal_1.jpg Kerepesi.jpg

Fotózkodás, csomagok bepakolása, indulás! Kb fél óra alatt értünk az M0-hoz, de az emelkedőn mindhármunk motorja becsörgött picit. :( Mi lesz itt később?? Közben miko? 53zsigával telefonál: csúszik az indulás, de már úton vannak. Picit megtévesztő a 3-as útnak ez a része, ezért elsőre nem is találjuk a Raktár utcát. Már éppen indulnánk körbejárni a környéket, amikor feltűnik a horizonton flaci21 és LacoP21, akik szintén eltévedtek, de addigra megtalálták a helyet, nosza, kövessük Őket! Leparkoltunk, várakoztunk, eszmét cseréltünk... Hamarosan csatlakozott sumi71 is, aki flaci21-hez hasonlóan a Búcsúztató Bizottságot képviselte.

Raktar1.jpg Raktar2.jpg Start1.jpg


Majd' 1 óra késéssel megláttuk 53zsigáékat húzni kifele a Kerepesin, integettünk nekik veszettül, és sikeresen csatlakoztak. A Safety Car-t már a kórház előtti parkolóban vártuk meg, ahova eredetileg is eltaláltunk így ez lett a hivatalos indulási pont. Végre begördült a fehér Ford is, Blaaszloo motort cserélt, innentől 53zsiga tartalék motorján: Hangjanix-en folytatja az utat. Újabb fotózkodás, miegyéb, majd nagyjából 11 óra magasságában  - 2 óra csúszással - ünnepélyesen elindult a menet! 16 km motorozás után minden különösebb gond nélkül elértük az első pihenőt Máriabesenyőn, azt leszámítva, hogy a kapaszkodósávban elhagytam a jobb pedálomat. :D TiborGo száguldott mellém, és szólt, hogy mi történt. Ott akartam hagyni, mivel ha leesett, akkor úgyis rossz, de LacoP21 szemfüles volt, és felszedte. Gödöllőn 2 Babetta várakozott az egyik téren, hevesen integettünk is nekik, majd a pihenőben utol is értek bennünket.

Mariabesnyo.jpg Mariabesnyo2.jpg

Kérdésemre, miszerint "Tudtátok, hogy jövünk?" mosolyogva a "Sejtettük! :)" választ adták. Itt már tudtuk, hogy újabb embereket ismerhetünk meg a fórumról, már csak ki kellett találni: kik ők? :) Mivel egy pár voltak, és az egyik gép zöld volt, penge logikával kikövetkeztettük: csak vastagpetiék lehetnek! Igazán szép motorjaik voltak, kár, hogy csak egy rövidke szakaszon kísértek el bennünket... A megbeszéltek szerint a következő megálló Hatvan túlsó vége, ahol majd meg lehet állni. Ezen a szakaszon eléggé szétszóródott a csapat, a Bag-i pihenőben meg is álltam, hogy bevárjam a hátsó traktust: LacoP21 és 53zsiga alkotta a sor végét. Mint kiderült 53zsiga sting hengeres motorja üzemanyag ellátási gondokkal küzd, a csúcssebesség 30 körül van, hiába csavargatja a gázkart, nem gyorsul tovább. Ezzel a békés sebességgel haladtunk el az operatőrünk előtt Aszód határában, egyúttal megbeszéltük vele, hogy a következő megálló Hatvan után lesz. Azt a rendszert követtük, hogy az operatőr a kamerával mindig előre megy, leparkol, felveszi a száguldó motorokat, majd megelőz, újra megáll, és újra felvesz, stb. :) Az onboard felvételekről pedig miko? és ftamás91 hivatott gondoskodni...

operator.jpg Gyertya-szaki.jpg

Aszód és Hatvan között a csapat első fele szerelni kényszerült, de integettek, hogy ne álljunk meg, majd utolérnek a következő pihenőben, így 53zsigával ketten elhúztunk. Kényelmesen becsorogtunk a városba, sőt, még az első kúton kereket fújni is megálltunk, majd a várost elhagyva megláttuk a fehér Mazdát egy benzinkút parkolójában, így ezt neveztük ki második pihenőnek. (53zsiga szerint "másfeledik" :D)

Hatvan2.jpg 3motor.jpg Hatvan.jpg


Ez egy 29 km-es etap volt, kávét vettünk, és vártuk a többieket. Közben hívtam pappferit, hogy lejelentsem magunkat. Mondta, hogy már úton van, valahol szembe fogunk találkozni. Mint kiderült, Jawasaki Mustangja Safety Carba került, Hangjanix-nek pedig az első gumija púposodott ki csúnyán, így már 3 motor volt a raktérben. A többiek valamiért a hatvani Tesco parkolójában várakoztak, majd miután telefonáltunk, utolértek bennünket, és egyhangúan eldöntöttük: innentől 53zsiga vezeti a csapatot, mivel most Ő a leglassabb. Már éppen indulófélben volt a csapat, amikor kiszúrtam egy ismerős sárga gépet az ellenkező irányból közeledni: pappferi utolért minket Hatvanban!!! :)))) Gyors köszöntések, egy cigiszünet, és az útjelző táblánál fotózkodtunk 13 óra magasságában, ami jelentős csúszás volt ahhoz képest, hogy eredetileg délben terveztünk odaérni a szállásra. :)) 53zsiga felvezetésével szépen sorban faltuk a kilométereket, de a kísérőautó kissé lemaradt. Ezúttal pappferi volt a leglassabb jármű, és ismét LacoP21 volt, aki lemaradt vele, és beállt a sereghajtók közé. Kis idő után úgy gondoltam előremegyek a tartós 30-al döngető 53zsiga mellé, és szólok neki, hogy lassítsunk, várjuk meg a pappferit. Csőgázon húztam el a csapat mellett, már majdnem elértem a felvezető motort, amikor hirtelen egy csörrenés, majd kb 10 m-es csíkot húztam álló kerékkel az aszfaltra. Ekkor már tudtam, hogy megszorult a 300 km-es, tehát viszonylag friss hengerem. Nos, a csapat megállt, de nem így terveztem bevárni pappferit. :)

Ragadas.jpg Pancsi.jpg


Előkerült a pumpálós vízpermetező, és így külső vízhűtésessé alakult az igencsak felforrósodott hengerem. Ha már a kezében volt, Blasszloo végigpermetezte vele többiek motorját is. Teljesen spontán éppen ott várakozott egy Pannoniás srác is, így amíg a motorok hűltek, mi megcsodáltuk a magyar motorgyártás eme pompás darabját. Kb. 10 perc múlva indultunk is tovább, de 53zsiga eddigre már messze járt... Kímélő 30-35-ös tempóban mentünk tovább, komolyan aggódtam, hogy mi lesz a hegyen, ha sík úton sikerült megszorulni a motoromnak. Szerencsére az út további részében semmi gondom nem volt a motorral, amiért így utólag is nagyon hálás vagyok! :) Út közben azon viccelődtünk, hogy 53zsiga lehet, csak Gyöngyösön veszi észre, hogy nem vagyunk mögötte, de tényleg így volt: a megbeszéltek szerint a Gyöngyösi Tesco volt a következő megálló, ezzel újabb 19 km-t hagytunk magunk mögött. Itt újabb taggal bővült a csapatunk: a börzékről árusként ismert nagyjeszeni nicckel írogató "Jeszi Bácsi" autója állt a parkolóban, Ő itt csatlakozott a csapathoz, egyelőre még a lakókocsival. Itt egy nagy fél órát pihentünk a parkolóban, közben páran elmentek bevásárolni, az esti bográcsbavaló is itt lett megvéve. Fél 4 tájban undultunk tovább, de Gyöngyösön újabb probléma miatt kellett megállnunk: ftamás91-nek elszakadt a gázbowdene a gázkarnál. A csapat hűvösbe vonult, majd gyors latolgatás után lekerült a bowdenház, és innentől egy kézzel kormányzós, egy kézzel gázbowden húzós stílusban folytatta útját.

Gyongyos.jpg Gyongyos2.jpg Gazbowden.jpg

Újabb 10 km után, kisebb kóválygást követően megtaláltuk a szállást Mátrafüreden, kb fél 5 magasságában

Gyors fejszámolás, majd gyorsan eldöntöttük, hogy a Csúcstámadást másnapra kell halasztani, mivel még főzni is kell, és az eredeti tervek szerint 5-kor már vissza értünk volna a táborba, a folyamatos csúszásokkal kifutottunk az időből. 1 perc múlva már mindenkinek egy söröcske volt a kezében. :))

Erkezes1.jpg Erkezes2.jpg Erkezes3.jpg


Leparkoltunk, majd mindenki elkezdte szerelni a motorját. Nekem szerencsére nem volt semmi sürgős, így bevállaltam, hogy összevágom az alapanyagot a pörkölthöz. Rengeteg hagymát vágtam a lehető legapróbbra, közben figyeltem a kialakult spontán szervizparkot. :) Nem tudom mikor nyalták meg az első lángocskák a bogrács alját, de 6 óra már biztosan elmúlt. Egyre készültek a motorok, és egyre emelkedett a hangulat is, ahogy fogyott a sör. Sajnos a tűzrakó hely eléggé kiesett a látótérből, ezért 2 csoportban hömpölygött a társaság, de mindenki megfordult mindenhol. :)miko?-val még egy büfét is találtunk, volt hangulata a helynek! :)

szereles1.jpg Szereles2.jpg Bogracs.jpg Bufe.jpg


Késő lett, mire 53zsiga Főszakács Úr késznek nyilvánította az eddigre "Teszkós Pince Pörkölt"-nek aposztrofált étket, nyugodtan kijelenthetem, hogy igazán csodásra sikerült! 20 perc múlva mindenki 2 fokkal boldogabb lett, ahogy ürültek a tányérok. :)

pori.jpg pori1.jpg pori2.jpg motorok_alszanak.jpg

Szerintem éjfél tájban csendesedett el a tábor, a motorokat betoltuk a zárható előtérbe, majd mindenki nyugovóra tért. Éjjel állítólag komoly hangverseny volt, hogy ki tud hangosabban horkolni, de szerencsére mi ebből nem sokat érzékeltünk. :)

Vasárnap reggel 7:00. Elérkezett a CSÚCSTÁMADÁS napja! Szállásadónkkal 9 órás tábor-elhagyásban egyeztünk meg, amit sikerül is tartani.
Mostanra Blaszloo-nak is sikerült életet lehelni a zöld 210-esbe, 53zsiga pedig megoldotta az üzemanyag ellátási gondokat, mindenki a saját gépén gurul ki a kapun. Mátrafüreden a parkolóban megvárjuk, míg nagyjeszeni elővarázsolja a piros 210-est az utánfutóból. Mindenkinek berreg a gépe, indulás felfelé. Abban azért előre megegyeztünk, hogy az utolsó településen, Mátraházán megállunk, és onnan lesz a végső nekirugaszkodás.

DSCF1082.jpg Matrahaza.jpg Matrahaza2.jpg

8 km hegymenet következik, de nagyjából konstans emelkedéssel, a motorok egykedvűen zümmögnek felfelé kettesben. miko? onboard videót készített az egész csapatról, mivel TibogGo-t kivéve végigelőzte a mezőnyt! :) Az út picit lejtőbe fordul, gyorsan meg is állunk pihenni a hűvösben, innen biztosan neki tudunk majd rugaszkodni a további emelkedőnek. nagyjeszeni gyertyát ellenőriz, mert szerinte kicsit slusszol a gyertya. Valóban van némi kis fém a 2 pólus között, de hogy tudott ez eddig szikrát adni?? Gyors pucolás után indulunk is tovább: kb 500 m után beérünk a településre, irány a hűvös parkoló, itt megvárjuk a többieket. Gyanúsan sokat kell várni, sajnos 53zsiga-nak továbbra sincs szerencséje: teljesen megszűnt a hajtás a piros szörnyön, kénytelen volt motort cserélni. Hangjanix ismét akcióban! :) Végül kb 15 perc pihenő után szánjuk el magunkat a végső csapásra: innen már FEL KELL JUTNUNK! Az utolsó 4 km már komoly emelkedőket rejt, itt már egyesben pöfögnek fel a gépek. miko?, TiborGo, medicin és nagyjeszeni elhúznak, majd ftamás91 és én következünk, LacoP21 integet, h menjek, Ő innentől egyesben marad, nem kínozza a vasat, mögöttünk a 2 Mustang ékelődik be Jawasaki és melonland207 terelgetésével. Blaszloo és 53zsiga indul utolsónak. Izgulok a hengerem miatt: itt most maximális terhelést kap, ha valaha meg akar ragadni, akkor most biztosan megteszi. Nem tette. Komótosan elhúzok a 2 Mustang között!, majd ftamás91-et is megelőzöm. Nem tudom mennyi van még hátra, csak arra vigyázok, hogy ne veszítsek lendületet. Árnyékos hajtűkanyarok következnek,  majd meglátom a parkolót, felső végében miko?-ékkal. Odahajtok, érdeklődöm, hogy a többiek már felmentek a kőhöz? TiborGo közli, hogy nincsenek többiek, Ők voltak az elsők. Hát persze, ekkor kapcsolok, hogy 4 embert is megelőztem, nincsenek többen! :)) Jeszi Bácsi megkérdezi milyen messze van még a csúcs? Mondtuk neki, h 50 méter, itt vagyunk! Boldogan fogunk kezet, MEGCSINÁLTUK!!! Közben megérkezik a 2 Mustang, majd megkérünk egy túrista fiút, hogy fotózzon le minket.

Csucson.jpg Mindenki_felert.jpg

10 perc várakozás után megérkezik ftamás, röviddel utána Blaaszloo, majd a sor végén, de nem utolsó sorban 53zsiga is befut, kissé kifulladva, kicsit pedálozva, de felért! Kicsit még kifújjuk magunkat, majd irány a motoros emlékkő. Felbőg mind az 539 köbcenti, majd kis nekifutással felröppenünk a hegytetőre. A többi pedig, - ahogy mondani szokták - már történelem!

Emlekhely.jpg Emlekko_1.jpg kilatas.jpg

1014m.jpg

Elhelyezzük az emlékszalagot, amit pappferi bízott ránk, majd dokumentáljuk az érkezésünket, lefotózkodunk a trikolor kővel, megcsodálljuk a kilátást az Alacsony Tátra irányába, majd ki-ki elindul sétálni, szuvenírt venni. Párommal megragadjuk a lehetőséget és iszunk egy erős feketét a teraszon. Mire visszaérünk, már csak 3 motor van a tetőn, a többiek lementek a parkolóba. Kikapcsolt motorral, kerékpár üzemmódban csorgok le a hegytetőről a sípálya felőli részen. Megbeszéljük, hogy nagyjeszeni-t visszakísérjük a parkolóba, elköszönni, amikor TiborGo kerékpár racsnija feladja a harcot, és többé nem lehet a pedállal meghajtani a kereket. Sebaj, talán betolásra indul. Felülök a motorra, miko? megpróbál hegynek felfele betolni, és sikerül! Nem lesz itt gond, kérem...! :D Lefelé menet hozzám hasonlóan többen kikapcsolt motorral gurulnak le a lejtőn, de egyedül LacoP21 gondolt arra, hogy előtte alaposan megkenje az első lánckereket. Ilyenkor ugyanis a lánckerék szabadon forog a tengelyén, de itt gyárilag nem csapágyazott, hiszen az élettartama jelentős részében nem bicikli üzemmódban használjuk. Viszont azon a 12 km-en, míg leérünk a hegyről, brutális fordulatszámon pörög, igaz - terheletlenül. Sokat elmond a tény, hogy ugyanaz az út, ami felfelé majd' egy órás volt, lefelé kb 10 perc. :)) Akinek volt km órája, azt mondta, 60 fölött lehetett gurulni lefelé, szinte egyik kanyarban sem kellett fékezni! :)) Igazi örömködés volt, akárcsak egy nagyobb motorral, de a 60 kilós mopeddal szinte félelmetes! Hatalmas mosoly volt mindenki arcán, mikor leértünk...Bucsu_nagyjeszenitöl.jpg

A parkolóban búcsúzkodás, majd miko?-val megpróbáljuk betolni TiborGo-t, de a motor nem akarta az igazat. Aztán TiborGo fejéből kipattant, hogy ki a legfiatalabb a csapatban, az tolja meg a motort. Senki sem tudja, miért, de melonland207-nek sikerül betolnia a mocit! 53zsiga ekkor el is indult, gondolta úgyis utolérjük. Hát nem értük, mivel Gyöngyös előtt még megálltunk fotózkodni az "Üdvözöljük a Mátrában" feliratnál. Gyöngyösön tankolás, majd irány Budapest! Hatalmas a hőség, kabát nélkül motorozok, amikor egyszer csak megüti a pedál a lábam. Kicsit csodálkozok, de nem tulajdonítok neki túl nagy jelentőséget, viszont hamarosan újra megüti, innentől inkább a pedálon tartom a lábam. Amikor Jawasaki motorja megint rakoncátlankodni kezd, megálláskor szólnak, hogy lassan elhagyom a motorom, ugyanis most a betekerő láncom hagytam el! :D Szóval ez volt az a 2 ütés, amit a pedálom csinált! :D Fél órát állunk, közben TiborGo és miko? előre mennek Hatvanba, hogy ne kelljen leállítani a tolásra induló motort. Hatvan előtt a "szokásos" helyen pihenő, majd 53zsiga megint meglóg, kicsit előbb indul.

Udvozlet_Matraban.jpg Hatvan-hazafele.jpg Mariabesnyo-hazafele.jpg

Aszód előtt nem sokkal érjük utol, innentől megint kisebb a tempó. Máriabesnyőn szinte lefolyunk a motorokról: ekkorra mindenkinek fájdogál a "nemesebbik fele". :DD Kb 20 perc pihenő, közben ftamás91-re kell várni, alig vonszolja magát a motorja... Innen már fél lábbal is hazaérünk! Fél óra alatt érünk a kiindulási helyre a Semmelweiss térre a kórház elé.
Hazaertunk.jpg
Innen kétfelé válik a csapat, búcsúzkodunk, fotózkodunk, gratulálunk egymásnak. Még integetünk a többieknek a cinkotai leágazóban, majd holtfáradtan szeljük át a várost, előbb TiborGo, majd LacoP21 válik le, ketten maradunk miko?-val. Utolsó állomás zuglóban, innen már csak az SR berreg tovább, meg persze hűséges fehér Mazdánk, a volánnál párommal. 17:39-kor érkezem az udvarba, majd megpaskolom hűséges Babettámat: megcsináltuk! Otthon.jpg
Kiérdemelte a "Mátrajáró" titulust. Veszteség-lista? Vissza kell raknom a pedált, pótolva pár csapágygolyót, vennem kell egy betekerő láncot. A motor a megragadást leszámítva köhintés nélkül teljesítette a távot! :)

A résztvevők névsora:
miko? - Bordó "Piszkált" 210
TiborGo - Piros hosszúüléses 210
LacoP21 - Piros 210
ftamas91 - Piros széles kormányos 210
nagyjeszeni - Piros légszűrő fedél nélküli 210
53zsiga - Piros Sting hengeres 210 + Lila 207 Hangjanix
medicin - Fekete 210
Blaaszloo - Zöld 210
Jawasaki - Kék Mustang
melondand207 - Piros Mustang
pappferi - Sárga 207
ilaris - Fehér Ford Transit (lélekben Babetta 28)
tiger1342 - Mustár Sárga 210
Iza - Fehér Mazda 323 (egyelőre!)

Búcsúztató Bizottság:
flaci21 - Halvány Barna 207
sumi71 - Piros 210

Gödöllőn csatlakoztak egy darabon:
vastagpeti - Zöld 210
"vastagpetiné" - Fehér 210

Köszönöm az Élményt MINDENKINEK!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiger1342.blog.hu/api/trackback/id/tr34543075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marti50 2012.11.16. 17:46:25

Csodás élmény lehetett, olvasni is élmény volt, Gratulálok mindenkinek Márta

Taurista robogós 2012.12.26. 21:16:44

Nagyon felkészületlen egy csapat.

Taurista robogós 2012.12.27. 15:24:17

Nem kel kifejteni. De akik még egy plusz gázbowdent se visznek magukkal.

90es években mi is meg kerültük az országot kb 3000km-t csavartunk a babettákba mind a 6 1sebességes volt. Egyiknek sem volt komolyabb baja max 1-2perc alatt elhárítható. Persze nálunk volt minden: kulcsok 6-24ig, a vázon kivül minden alkatrész (szó szerint minden)

babettával a világ megkerülhető. pót alkatrészekkel/szerszámokkal az úton bármilyen hiba elhárítható,teljes motorfelújítás is.

Taurista robogós 2012.12.27. 15:32:06

De azért dicséretre méltó,hogy vannak még a mai modern világban akik babettával is bevállalnak ilyen túrát. Semminek nincs olyan feelingje mint moped-el túrázni.

tiger1342 2012.12.27. 16:06:32

@Taurista robogós: Azért ez így túlzás: MINDEN volt nálunk, incl. komplett tartalék motor, karburátorok, szerelt kerekek, blokk, gyújtás alkatrészek, stb... Éppen gázbowden nem volt, de gondolhatod, hogy most már több emberkénél van. :) Ahogy gyűlnek a túrák, úgy kristályosodik, mi hiányzik még (mindig van ilyen), de azért sokmindent megoldottunk útközben. Ha van kedved nézz be az indexes fórumra! Képek nincsenek a túrátokról? Érdekel!

Taurista robogós 2012.12.27. 23:09:44

@tiger1342:

sajnos képek nincsenek :) Ez a túra spontán jött 16-19évesek voltunk. 96-ban egy régi pocket fényképezőm volt amibe az úton akartunk filmet venni de sehol nem kaptunk (nem is ismerték) :)
süti beállítások módosítása