The Blog of the Tiger...

Hiszen a tigrisek blogot írni tudnak a legjobban! :)

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Peregyem története 1. rész

2011.08.08. 19:21 :: tiger1342

Elérkezett ez a nap is...
Holnap délután irány az okmányiroda, megyek átíratni életem első saját rendszámos motorját!!
Ebből az alkalomból gondoltam írásba foglalom az utat, ami idáig vezetett, és korántsem volt rögöktől mentes. Elsősorban saját magam számára, hogy meglegyen, ha később nem emlékeznék valamire, másodsorban azoknak, akiknek már meséltem a motorról, de eddig - mivel nem volt forgalomba helyezve - nem tudtam megmutatni...

Tehát a kezdetek...
2007 tavaszán elkezdtem fontolgatni, hogy motort kéne venni... Mivel az anyagi lehetőségeim elég szűkösek voltak, az MZ márka mellett tettem le a voksot. Elkezdtem bújni a fórumokat, elkezdtem látogatni az indexes MZ...ami belefér fórumot, hogy tanácsokat, tapasztalatokat gyűjtsek. Pár hét alatt végigolvastam a fórumot, és kikristályosodott bennem a típus, amit első motornak szántam: MZ TS 250/1.
Mindig is kedveltem az "arany középút" megoldásokat, ez volt az a motor, aminek a formája is tetszett, de már az ETZ-hez hasonló fejlettséggel rendelkezett: 5 sebességes váltó, 18-as első kerék, viszonylagos könnyű fejleszthetőség ETZ cuccokkal. (Tárcsafék, 12 voltos rendszer, stb...) Addig bújtam a hirdetési oldalakat, míg ősszel a vaterán ráakadtam egy viszonylag átépített példányra, és licitáltam! A licitem a minimálár alatt volt, de az aukció lejárata előtt az eladó levitte az árat, és megnyertem az aukciót! Nem akartam hinni a szememnek, 34 ezer Ft-ért vettem egy rendszámos, szürke forgalmis, tehát forgalomba állítható motort! Nagy reményekkel mentünk le érte egy újdonsült fórumos ismerőssel  - Jozsx2 nem felejtettelek el!! - Kaposvárra, de a szakadó eső, és a halott akksi miatt nem sikerült életet lehelni bele, de nem tűnt gányoltnak, így megírtuk az adásvételit, és elhoztam. Pont befért a kis 3 ajtós Mazda 323 csomagtartójába:
A kép 2007.10.28-án készült, azaz cca. 4 éve!
Kissé már át volt alakítva: ETZ fék- és kuplungkarok, ETZ kormánykapcsoló, Polski lámpa!
Az eladó adott mellé egy rakás alkatrészt, nagyon elégedett voltam:
- fehér yamaha oldaldobozok
- krómos rugótakarók
- eredeti használati útmutató
- egyedi plexi, nem teljesen kész állapotban
- kb 3 db gyújtáskulcs, 2 db kormány, 2 szett kézvédő, vágott /1 sárvédő, eredeti szerszámkészlet kissé hiányosan, pótalkatrészek: teló szimmeringek, gyertyák, kislánckerék, tükrök, gyertyakulcs - tehát csupa hasznos holmi! :)
Pesten aludt egy éjszakát, majd irány a műhely, ahol pár óra alatt össze is raktam:

Diagnosztizáltam a nyilvánvaló problémákat, elkezdtem összeírni a bevásárló listát, összeállítani a végleges tervet.
Első és legfontosabb az akksi volt - hozzá való töltővel, kuplungbowden, meg a fordulatszámmérő spirál.


Akkor még úgy gondoltam könnyű dolgom lesz a felélesztéssel, használom így, és folyamatosan veszek hozzá ezt-azt. Később kiderült, hogy a kuplunggal komoly problémák vannak: egyrészt össze volt ragadva, így behúzott karral sem oldott, másrészt a tisztításhoz le kellett volna húzni a főtengely végéről, de levenni az istennek se sikerült. 2 gyári lehúzó, 1 csapágylehúzó is áldozatul esett, végül beláttam, hogy az agy roncsolása nélkül nem fogom tudni leimádkozni. Fél év telt el, a blokk megjárta Ráckeresztúrt, majd Újpestet, de végül csak a kitartó flexelés segített, és egy kedves fórumos ismerőstől kaptam ingyen egy 4 gangosra való kuplungagyat hozzá való távtartóval! (Ezúton is köszönet hevizms-nak!!)

Amint a képeken is látszik, a kábelezés is leginkább egy drótboglyára hasonlított, így új, egyedi kábelköteget rendeltem PSC_Mátétól , hogy ezzel se legyen több gond. Már kissé összefolynak az emlékek, de a berakás idejére meglett a Müller Szabi féle elektronikus fesszab is, amivel először bekábeleztem a motort. Sajnos, mint később kiderült esélyem sem volt a sikerre, mert pont az én fesszabomat sikerült rossz alkatrésszel összerakni. :)

Közben szállingóztak az alkatrészek:
- TS lámpafej Lacklee-tól
- TS óratartó konzolok és foncsor Jozsx2 közreműködésével
- TS lámpakonzol, mert a sajátja rövidebbre volt vágva
- 6 évszámos IFA tanksapka
- 16005 és 6302-es csapágy a kuplungba és a kiemelőbe
- 6 db kuplung-rugó
- Honda CB 500 kormánykapcsoló
- Honda CB 500 utángyártott tükrök
- Légszűrő-összekötő gumi
- Légszűrő
- NGK B8HS gyertya
- olasz benzincsap
- imbuszos csavarok mindenhova, amit leszedtem. :)

Lassan kiderültek a turpisságok: rosszul összerakott berúgóracsni, törött úszó-tartó konzol a karbiban, amit sikerült nittel reparálni:


Ezek elhárítása után 2009.08.27-én PSC_Máté hathatós segítségével sor kerülhetett az ünnepélyes beindításra:

Mára ennyi, a folytatásban lesz szó olasz karbikról, elektronikus gyújtásról, és a festés rejtelmeiről... :)

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiger1342.blog.hu/api/trackback/id/tr463134780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappferi 2011.08.08. 22:28:54

Szia!
Várom a folytatást és szeretném élőben is látni az MZ-det!
Nagyon jól van képekkel támogatva a mondanivaló,gratulálok:)

pappferi

tiger1342 2011.08.09. 10:37:41

@pappferi: Köszi, bár a kis képek szétcsúsztak, de igyekeztem mindent fotózni, hátha még jó lesz... :)

Tragacs Tanya 2014.11.11. 15:19:13

Hello!
Az egyik képen láttam, hogy van egy mazda 323 bg-d 3 ajtós fehér, meg van még?
Erre a címre válaszolj légyszíves:
pola26@freemail.hu
süti beállítások módosítása